7 Ekim 2014 Salı

İTALYA ÇIKARTMASI


image

2008 yılındaki ilk seyahatimi yaptığımda İtalya aşkıyla yanıp tutuşuyordum. O yıllarda üniversitedeki 4. yılım henüz bitmiş ama mezuniyetten uzak hala öğrenci kafasındaydım. Restorasyona olan ilgim, akademik kariyer planlarım ve bu memlekete, özellikle de kültürüne olan tutkum inanılmazdı: İtalya'da master ve iş planları, ve yeni bir hayat hayalleriyle uçuyordum… 
Tabi aradan uzun yıllar geçti. İtalyanca öğrenimimi yarıda bıraktım. Restorasyon fikrinden uzaklaştım. O tarihlerden uzun zaman sonra mezun olurken çoktan İstanbul'da kalacağım netleşmişti. Bazen insanların hayat hikayelerini dinler de ‘vay be nerden nereye’ dersiniz ya, öyle biraz işte.. serde gençlik, hayaller hayaller… 

image

Yine de o seyahatin tadı öyle çok damağımda kalmış ki bir İtalya'ya yine gitsek mi düşünceleri beni sarmıştı. Ufak ufak skyscanner'da uçak bileti aratmacalar, italya kitabını karıştırmacalar derken, biletimizi aldık. Sonradan malumunuz evlilik hazırlıklarıdevreye girince deneyimli seyyah mimar hanım olaraktan program yapma işini üstlendim. 

image

Önceki gezide de yaptığımız gibi şehirler arası mesafeler ve tren biletlerinin fiyatlarına göre alternatifler oluşturdum. Gezi notları tutmanın faydasını gördüm. Önceki deneyime göre nereye daha çok vakit ayırsak diye düşünmeme gerek kalmadı. Ancak asıl noktayı koyan nikah tarihimiz oldu. Buna göre ilk Milano'dan başlayıp Floransa'ya gidecek, nikah sonrasında sırasıyla Venedik, Napoli, Roma, Pisa yapacaktık. Tabi aksiliksiz veya macerasız bir İtalya düşünemiyorum. Her gidişimiz ayrı bir film olur. 
Sıradan başlıyoruz… 
1. gün : İstanbul → Milano
2. gün : Milano ↔ Como
3. gün : Floransa
4. gün : Floransa
5. gün : Floransa (Aileler ve fotoğrafçılarla buluşma, save-the date çekimleri)
6. gün : Floransa (Nikah günü)
7. gün : Venedik
8. gün : Venedik
9. gün : Venedik ↔ Verona
10. gün : Napoli
11. gün : Capri 
12. gün : Roma
13. gün : Roma
14. gün : Roma ↔ Tivoli
15. gün : Roma
16. gün : Floransa → Siena → Pisa
17. gün : Pisa → İstanbul 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder